Historie značky

Tradice od roku 1684, technická vyspělost, francouzská elegance, neotřelý design a znak lesního rohu? Představujeme Vám značku domácích spotřebičů, kterou nezastavila Velká francouzská revoluce ani válka. Představujeme DE DIETRICH.

Významné milníky

Filozofie dokonalosti

Legenda De Dietrich

Historie rodu de Dietrich se začala psát v údolí Jaegerthal severně od Štrasburgu v roce 1684, kdy se bohatý bankéř Johann Dietrich rozhodl investovat do metalurgického průmyslu. Johann byl velmi zásadový člověk se silným přesvědčením. Proto bez váhání koupil zničenou zbrojní dílnu, opravil ji a zahájil produkci železa a oceli pro výrobu nářadí, zbraní a později částí kanónů. Johann Dietrich v počátcích své činnosti ve zbrojním průmyslu reagoval na aktuální poptávku Francie po kanónech, munici a zbraních. Po dohodě s králem Ludvíkem XIV., Johann zahájil výrobu zbraní určených k obraně státu. Díky tomu získala firma rodiny Dietrich pozici jedné z nejsilnějších společností v metalurgickém průmyslu. V roce 1761 získal syn Johanna, Jean Dietrich, šlechtický titul od krále Ludvíka XV. a stal se tak Jeanem de Dietrich. Jean se po ukončení kariéry v bankovnictví, rozhodl aktivně podílet na rodinném podnikání a významně ho rozšířil nákupem slévárny a výstavbou několika dalších továren. Rodina de Dietrich si velice brzy vybudovala jméno „mistrů kování železa”. Společně s rozvojem značky se začaly objevovat první problémy. Protože výrobky rodu de Dietrich byly už tehdy velmi kvalitní a těšily se z uznání po celé Evropě, stále častěji se objevovaly padělky této značky. V zájmu zajištění dobrého jména firmy a ochrany značky před paděláním, daroval král Ludvík XVI. firmě De Dietrich logo „Lesní roh”. Od té doby jsou všechny výrobky značky De Dietrich označeny tímto logem.

De Dietrich a vznik Marseillaisy

Vznik Marseillaisy

V předvečer Francouzské revoluce Jean de Dietrich III. vlastnil největší a zároveň nejdůležitější průmyslové závody ve Francii. Zaměstnával 1500 lidí, čímž se stal největším průmyslníkem v Alsasku a vysloužil si tak přezdívku „Král oceli”. Rodina získala značný vliv. Syn Jeana Phillippe Frédéric získal členství v akademii věd a král Ludvík XVI. mu svěřil odpovědnost za průmyslový rozvoj Francie. Právě kolem Phillipa Frédérica se shromáždili největší revolucionáři a generálové té doby. Baron de Dietrich, starosta Štrasburgu, si proto objednal u Claudea Rougeta de Lisle vojenský pochod pro vojáky Rýnské armády. Poprvé byla tato píseň zpívaná na svatbě dcery barona de Dietrich. Píseň se jmenovala Marseillaisa a stala se později národní hymnou Francie. Phillippe Frédéric de Dietrich stál však na „špatné straně revoluce”. Postavil se proti revoluční vládě, a proto jej Robespierrovi lidé zatkli a 29. prosince 1793 popravili gilotinou.

Amélie de Dietrich žena u kormidla

Amélie de Dietrich

Po smrti barona se v jeho slévárně zastavil provoz. Továrna byla zavřena a převedena pod dohled státu. Krize trvala až do roku 1806, kdy majetek rodiny zdědila mladá, 28-letá vdova Amélie de Dietrich. Ta navázala na rodinnou tradici, vrátila firmě její bývalou slávu a znovu dosáhla finanční nezávislosti. Vzala do svých rukou řízení všech kroků výroby, počínaje návrhem a realizací konče. Dovedla firmu De Dietrich k expanzi v nových, dynamicky se rozvíjejících průmyslových odvětvích. Když v roce 1830 zažil francouzský metalurgický průmysl recesi, Amélie překonala všechny překážky a navíc intuitivně nasměrovala firmu na oblast právě se rozvíjející železniční přepravy. Aby si pojistila šance na úspěch, oslovila nejlepší inženýry té doby.

Sporák Mertzwiller

Po válce v roce 1870, Amélie opět prokázala svůj vizionářský talent, když jako první rozpoznala roli designu v průmyslové výrobě. Zavedla nové dekorativní prvky z oceli a smaltu, které se staly charakteristické pro výrobky značky De Dietrich. Firma De Dietrich sledovala nové trendy, které by mohly přispět ke zvýšení kvality života celé francouzské společnosti a díky tomu se zapojila do výroby dieselových lokomotiv, parních vozidel a prvních sporáků pro domácnosti.

Automobilové dobrodružství De Dietrich

De Dietrich Bugatti

Skutečný převrat v životě značky nastal v roce 1897, kdy baron Eugène de Dietrich koupil nový patent a vyrobil automobil, se kterým zvítězil v prvním významném mezinárodním závodu konaném na trase Paříž – Amsterdam. Později s tímto automobilem urazil více než 3000 km dlouhou trasu z Paříže do Sankt Petersburgu. Automobilový průmysl ho zaujal natolik, že v roce 1902 vyrobil první luxusní automobil – Bugatti, který byl navržen pod značkou De Dietrich. Přesto se v roce 1907 baron Eugène rozhodl opustit automobilový průmysl a zaměřit se na odvětví domácích spotřebičů.

Značka De Dietrich přispěla k rozvoji technologií vytvořením a uvedením na trh první indukční varné desky na světě nebo popularizací vlastní funkce pyrolytického čištění trouby. Téměř 40 let po prezentaci první vestavné kuchyně, byla v roce 2007 značka De Dietrich vyznamenána cenou Prix Janus de l’industrie za troubu Color Matrics vybavenou výklopným ovládacím panelem. Vytvořila novou řadu, která koresponduje s životními hodnotami, jakými jsou: svoboda, spokojenost a osobní růst. I v dnešní době znamená životní motto barona Jeana de Dietricha: „Ne pro sebe, ale pro ostatní“ nadčasovou hodnotu, od které se odvíjí nejen poslání nabízet krásné a kvalitní výrobky, ale být také průkopníkem nového způsobu života. Právě tato idea charakterizuje hlavní myšlenku značky De Dietrich od jejího vzniku až do současnosti.